or
How do you set the value of a numerictextbox client template. I've tried the following:
.Value("\\#=pollorder#")
.Value("\#=pollorder#")
.Value("#=pollorder#")
.Value(Convert.ToInt32("\#=pollorder#"))
All produce errors.
.Columns(columns => { columns.Bound(s => s.ID).Visible(false); columns.Bound(s => s.Order) .ClientTemplate((Html.Kendo().NumericTextBox<int>() .Name("order_#=ID#") .Value("#=order#") .Format("{0:n0}") .Min(0) .Max(100) .Step(1) .Decimals(0) .Events(ev => ev.Change("numericBoxChanged")) .ToClientTemplate()).ToHtmlString());[{Amount: "2140402000"MDetail: "Budget"Month: "Jan"Monthnum: "1"Year: "2013"},{Amount: "2146823206"MDetail: "Budget"Month: "Feb"Monthnum: "2"Year: "2013"},{Amount: "2257798847"MDetail: "Projected"Month: "Jun"Monthnum: "6"Year: "2013"},{Amount: "2272474540"MDetail: "Projected"Month: "Jul"Monthnum: "7"Year: "2013"}]$J("#chart").kendoChart({ dataSource: { data:source, group: { field: "MDetail", dir: "asc" }, sort: [ {field: "Year", dir: "asc"}, {field: "Monthnum", dir: "asc"} ] }, theme: "blueOpal", title: { text: "Total Cost of Workforce for " + year }, legend: { position: "bottom" }, seriesDefaults: { type: "area", format: "${0:0,000}" }, series: [{ field: "Amount", groupNameTemplate: "#= group.value # " }], valueAxis: { labels: { template: "#= kendo.format('$ {0:N0}', value / 1000000) # M" }, majorUnit: 100000000, line: { visible: false }, axisCrossingValue: -10 }, categoryAxis: { field: "Month", majorGridLines: { visible: false } }, tooltip: { visible: true, format: "$ {0:0,000}" }});$("#MyIdentifier").kendoTooltip({ position: "right", autoHide: false, showOn: 'click', content: $('#calc1'), show: model.openCalculator, width: "224px"});
<script src="<%= Url.Content("~/Scripts/kendo/2013.1.514/jquery.min.js") %>"></script> <script src="<%= Url.Content("~/Scripts/kendo/2013.1.514/kendo.all.min.js") %>"></script> <script src="<%= Url.Content("~/Scripts/kendo/2013.1.514/kendo.aspnetmvc.min.js") %>"></script> <script src="<%= Url.Content("~/Scripts/kendo/2013.1.514/cultures/kendo.culture.ru-RU.min.js") %>"></script> <script src="<%= Url.Content("~/Scripts/kendo.modernizr.custom.js") %>"></script> <script type="text/javascript"> //set culture of the Kendo UI kendo.culture("ru-RU"); </script> <a title="Сохранить (Ctrl + S)" class="k-button k-button-icontext" href="#" onclick="orderEditControlAction()" data-role="save"><span class="k-icon k-update"></span>Сохранить</a><form id="formOrderEdit" method="post"> <%:Html.HiddenFor(m => m.OrderId) %> <%:Html.LabelFor(m => m.Order_Weight) %> <%:Html.EditorFor(m => m.Order_Weight) %> <%:Html.ValidationMessageFor(m => m.Order_Weight) %></form><script type="text/javascript"> var validator = null; $(document).ready(function () { validator = $("#formOrderEdit").kendoValidator().data("kendoValidator"); }); function orderEditControlAction() { if (validator.validate()) { $.ajax({ cache: false, type: "POST", url: "/Order/save", data: $('#formOrderEdit').serialize(), success: function (response, textStatus, jqXHR) { //... }, error: function (data) { alert("Ошибка при выполнении сохранения!"); } }); } return false; }</script>public class OrderEditViewModel{ [ScaffoldColumn(false)] Guid OrderId { get; set; } [DisplayName("Кол-во изделий в тоннах")] [UIHint("NumberDecimal")] decimal? Order_Weight { get; set; }}<%@ Control Language="C#" Inherits="System.Web.Mvc.ViewUserControl<decimal?>" %><%: Html.Kendo().NumericTextBoxFor(m => m) .Decimals(3) .Format("N3") .Step(0.001m) .Min(0) .HtmlAttributes(new { style = "width:100%" })%>Thread.CurrentThread.CurrentCulture = CultureInfo.GetCultureInfo("ru-RU");Thread.CurrentThread.CurrentUICulture = CultureInfo.GetCultureInfo("ru-RU");System.Web.Mvc.ModelBinders.Binders.Add(typeof(decimal?), new CultureAwareDecimalModelBinder());