or
<select id="example">$("#example").select2();$(document).ready(function () { $('.AdvancedSearch input:checkbox').change(function () { ApplyFilters(); }); ApplyFilters();}); function updateFlagSearchFilters(field, operator, value) { var grid = $("#Grid"); var newFilter = { field: field, operator: operator, value: value }; var dataSource = grid.data("kendoGrid").dataSource; var filters = null; if (dataSource.filter() != null) { filters = dataSource.filter().filters; } if (filters == null) { filters = [newFilter]; } else { var isNew = true; var index = 0; for (index = 0; index < filters.length; index++) { if (filters[index].field == field) { isNew = false; break; } } if (isNew && value != "" && value != "0" && value != "False") { filters.push(newFilter); } else if (!isNew){ filters.splice(index, 1); } } dataSource.filter(filters);};function ApplyFilters() { var pt2Checked = $('#Pt2').is(':checked'); if (pt2Checked) { updateFlagSearchFilters("Pt2", "eq", "true"); } else { updateFlagSearchFilters("Pt2", "neq", ""); }};<!DOCTYPE html><html><head><meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8" /><title>Untitled Document</title> <link href="css/kendo.mobile.all.min.css" rel="stylesheet" /> <script src="js/jquery.min.js"></script> <script src="js/kendo.all.min.js"></script></head><body><div data-role="view" id="foo"> <a href="#protected" data-role="button">Go to protected</a></div><div data-role="view" id="protected" data-before-show="redirectBack"> I am a protected view</div><script> var app = new kendo.mobile.Application(); function redirectBack(e) { alert('s'); e.preventDefault(); app.navigate("#foo"); }</script></body></html>