or
var clientsDataSource = new kendo.data.DataSource({ type: "odata", serverFiltering: true, serverSorting: true, transport: { read: { url: '@Url.Content("~/Services/DataService.svc/ActiveClients")', headers: { DataServiceVersion: "2.0", MaxDataServiceVersion: "2.0" }, }, }, schema: { model: { id: "RecId", fields: { DateStarted: { type: "date" }, Exported: { type: "boolean" }, } } }, filter: { field: "Inactive", operator: "eq", value: inactiveFilter }, sort: { field: "CustomerName", dir: "asc" },});<!DOCTYPE HTML><html><head> <title></title> <meta charset="UTF-8" /> <script type="text/javascript" charset="utf-8" src="cordova-2.5.0.js"></script> <link href="styles/kendo.mobile.all.min.css" rel="stylesheet" /></head><body> <div data-role="view" data-layout="layout_home" id="home"> <a data-role="button" href="#lernen_auswahl">Lernen</a> </div> <div data-role="view" data-layout="layout_default" id="lernen_auswahl"> <a data-role="button" href="#lernen1" data-transition="fade">Los 2</a> </div> <div data-role="view" data-layout="layout_lernen" id="lernen1" data-stretch="true"> Foo! </div> <div data-role="layout" data-id="layout_home"> </div> <div data-role="layout" data-id="layout_lernen"> <div data-role="footer"> <div data-role="navbar"> <p data-align="right"> <a data-role="button" href="#home"> Home </a> </p> </div> </div> </div> <div data-role="layout" data-id="layout_default"> <div data-role="footer"> <div data-role="navbar"> <p data-align="right"> <a data-role="button" href="#home"> Home </a> </p> </div> </div> </div> <script src="js/jquery.min.js"></script> <script src="js/kendo.mobile.min.js"></script> <script> var app = new kendo.mobile.Application($(document.body), { transition: "slide" }); </script></body></html>
$("#upload-file").kendoUpload({ async: { saveUrl: "http://mysite.com/upload", removeUrl: "remove", autoUpload: false } });