or
var xml = '<ROWS><ROW id="1"><CARD>1</CARD><LLINE>1</LLINE></ROW><ROW id="2"><CARD>1</CARD><LLINE>2</LLINE></ROW></ROWS>';$(document).ready(function() { $('#gridDiv').kendoGrid({ columns: [ { field: 'CARD', title: 'Card', width: 60 },{ field: 'LLINE', title: 'Line', width: 60 } ], dataSource: new kendo.data.DataSource({ type: 'xml', data: xml, schema: { type: 'xml', data: '/ROWS/ROW', model: { id: 'id', fields: { id: '@id', CARD: 'CARD/text()', LLINE: 'LLINE/text()' } } } }) });});
<link href="@Url.Content("~/Content/kendo/2013.3.1119/kendo.bootstrap.min.css")" rel="stylesheet" type="text/css" /><link href="@Url.Content("~/Content/kendo/2013.3.1119/kendo.common-bootstrap.min.css")" rel="stylesheet" type="text/css" /><link href="@Url.Content("~/Content/kendo/2013.3.1119/kendo.mobile.all.min.css")" rel="stylesheet" type="text/css" /><link href="@Url.Content("~/Content/bootstrap/bootstrap.min.css")" rel="stylesheet" type="text/css" /><link href="@Url.Content("~/Content/bootstrap/bootstrap-theme.min.css")" rel="stylesheet" type="text/css" /><link href="@Url.Content("~/Content/Site.css")" rel="stylesheet" type="text/css" /><script src="@Url.Content("~/Scripts/kendo/2013.3.1119/jquery.min.js")"></script><script src="@Url.Content("~/Scripts/kendo/2013.3.1119/kendo.all.min.js")"></script>@(Html.Kendo().MobileDrawer() .Name("my-drawer") .HtmlAttributes(new { style = "width: 270px" }) .Content(obj => Html.Kendo().MobileListView().Type("group") .Items(root => { root.Add().Text("Navigation"); root.Add().Text("Account"); }) ))<div class="container"> <div class="row"> <!-- main area --> <div class="col-xs-12"> @RenderBody() </div> </div></div>script src="@Url.Content("~/Scripts/bootstrap/bootstrap.min.js")" type="text/javascript"></script><script type="text/javascript"> var app = new kendo.mobile.Application(document.body, { skin: "flat", initial: @Url.Action("Index", "Home") });</script>