or
I'm experimenting with the scheduler to display some log entries from one of our applications (events with a start / end date - and although I can display the events, the time bands aren't lining up with the events.
The upshot of this is that events happening at 11pm, are showing up in the 8pm band, due to the slippage.
I've attached a screenshot.
The definition is:-
@{ DateTime startDate = ViewBag.InitialDate; DateTime startTime = ViewBag.StartTime;@(Html.Kendo().Scheduler<LogBuddy3.Models.SchedulerEvt>() .Name("scheduler") .Date(startDate) .StartTime(startTime) .Height(600) .Views(views=> { views.DayView(); views.WeekView(); views.AgendaView(av=>av.Selected(true)); }) .Editable(false) .BindTo(Model) ) }Thanks
<head> <title>Home Page</title> <link href="/Content/Site.css" rel="stylesheet" type="text/css" /> <link href="/Content/kendo/2013.2.716/kendo.common.min.css" rel="stylesheet" type="text/css" /> <link href="/Content/kendo/2013.2.716/kendo.dataviz.min.css" rel="stylesheet" type="text/css" /> <link href="/Content/kendo/2013.2.716/kendo.default.min.css" rel="stylesheet" type="text/css" /> <link href="/Content/kendo/2013.2.716/kendo.dataviz.default.min.css" rel="stylesheet" type="text/css" /> <script src="/Scripts/kendo/2013.2.716/jquery.min.js"></script> <script src="/Scripts/kendo/2013.2.716/kendo.all.min.js"></script> <script src="/Scripts/kendo/2013.2.716/kendo.aspnetmvc.min.js"></script> <script src="/Scripts/kendo.modernizr.custom.js"></script></head>@(Html.Kendo().Menu() .Name("s-mapMenu") .Orientation(MenuOrientation.Vertical) .Direction(MenuDirection.Right) .OpenOnClick(false) .CloseOnClick(false) .BindTo((IEnumerable<MyModels.Event>)ViewBag.EventList, (Kendo.Mvc.UI.Fluent.NavigationBindingFactory<MenuItem> mappings) => mappings .For<MyModels.Event>(binding => binding .ItemDataBound((item, e) => { item.Text = "<input type=\"checkbox\" checked class=\"s-checkbox\" id=\"toggle-" + e.EventID + "\" /><label for=\"toggle-" + e.EventID + "\">" + e.Name + "</label>"; item.Encoded = false; // Need this in order to render item.Text as HTML }) .Children(e => e.EventObjects.Where(obj => obj.ArchivedDate == null).OrderByDescending(obj => obj.LastUpdated)) ) .For<MyModels.EventObject>(binding => binding .ItemDataBound((item, o) => { item.Text = "<input type=\"checkbox\" checked class=\"s-checkbox\" id=\"toggle-" + o.EventObjectID + "\" /><label for=\"toggle-" + o.EventObjectID + "\">" + o.Name + "</label>"; item.Encoded = false; // Need this in order to render item.Text as HTML }) .Children(o => o.EventObjects.Where(obj => obj.ArchivedDate == null).OrderByDescending(obj => obj.LastUpdated)) ) ) )<ul id="myMenu"> <li> <input id="foo" type="checkbox" /><label for="foo">hello</label> <!-- Removing the interior list below removes the bug --> <ul> <li>child</li> </ul> </li></ul><script> $("#myMenu").kendoMenu();</script>
@(Html.Kendo().Grid(Model.federationMilestones) .Name("AdmissionMilestones") .Columns(columns => { columns.ForeignKey(p => p.AdmissionMilestoneID, Model.academicMilestones, "AdmissionMilestoneID", "MilestoneName") .Title("Milestone"); columns.Bound(p => p.IsKeyMilestone); columns.Bound(p => p.RecieveReminders); columns.Bound(p => p.StudentRelativeDeadline);}).ToolBar(toolbar =>{ toolbar.Save(); toolbar.Create();}).Editable(editable => editable.Mode(GridEditMode.InCell)).Sortable().Reorderable(reorder => reorder.Columns(true)).Resizable(resize => resize.Columns(true)).DataSource(dataSource => dataSource .Ajax() .Batch(true) .ServerOperation(false) .Events(events => events.Error("error_handler")) .Model(model => { model.Id(p => p.AdmissionMilestoneID); model.Field(p => p.MilestoneName).Editable(false); model.Field(p => p.FederationID).DefaultValue(Model.FederationID); }) .Update("Editing_Update_Milestones", "Admin") .Create("Editing_Add_Milestones", "Admin")))