or
$stockChart.kendoStockChart({ theme: global.app.chartsTheme, renderAs: "svg", dataSource: loanInterestDataSource, title: { position: "top", text: "The Boeing Company (NYSE:BA)" }, chartArea: { background: "", width: $(window).width(), margin: app.emToPx(1) }, seriesColors: ["#0000ff", "#ffff00","#ff0000"], dateField: "Date", series: [ { type: "area", field: "Frnt" }, { type: "area", field: "Intr" }, { type: "area", field: "Fees" } ], navigator: { series: { type: "area", field: "Intr" } }});<head> <title>RTL Kendo Test:</title> <script src="js/jquery-1.11.1.min.js"></script> <script src="js/kendo.all.2014.1.318.min.js"></script> <link href="/Css/kendoui/kendo.common.core.min.css" rel="stylesheet" /> <link href="/Css/kendoui/kendo.blueopal.min.css" rel="stylesheet" /> <link href="/Css/kendoui/kendo.rtl.min.css" rel="stylesheet" /></head><body> <div id="example" class="k-content"> <div class="demo-section k-rtl"> <h2>RTL : spinners: false</h2> <input id="numerictextbox" /> </div> <script> $(document).ready(function () { $("#numerictextbox").kendoNumericTextBox({ spinners: false }); }); </script> </div></body>
function create_markers_array_from_data (oData) { var max = oData.length, i = 0, markers_array = []; for(; i < max; i++) { markers_array.push({ location: [oData[i].lat, oData[i].long], tooltip: { template: "<div class='current_map_tooltip_container'><div id='wx-map-target"+oData[i].title+"' class='"+oData[i].content+"'></div></div>" } }); } return markers_array; }
function BuildAgentGrid(model) { var crudServiceBaseUrl = window.applicationBaseUrl + 'api/WebApi'; agentdataSource = new kendo.data.DataSource({ transport: { read: { url: crudServiceBaseUrl + "/GetAgentbyWriterIDData/", data: { WriterModel: model }, contentType: "application/json" }, parameterMap: function (options, operation) { if (operation == "read") { return kendo.stringify(options.WriterModel); } } }, batch: true, pageSize: 10, serverPaging: true, serverFiltering: false, serverSorting: true, schema: { model: { AgentID: "AgentID", Name: "Name", IsActive: "IsActive", fields: { AgentID: { type: "string" }, Name: { type: "string", validation: { required: true} }, IsActive: { type: "boolean" } } } }, filter: { "field": "IsActive", "operator": "IsEqualTo", "value": true } });//Web Api Controller //param:Data :Expected full object of WriterModel on Edit as parameter public List<Agent> GetAgentbyWriterIDData(Object Data) { //Get writerID from data object and pass writerID to get list of AgentList //trying to return the Agent list based on writerID of WriterModel; return null; }At first, Thanks for kendo. it is used conveniently. but there are some ways I can't understand or I think it's not elegant.
1. $("#temp").kendoValidator().data("kendoValidator").validate() doesn't validate rules which I specify.
I add my rules in Validation to validate password and confirm password. when element loses focus, fantastic!!!! It does work. I really happily continue coding.
if( !$("#temp").kendoValidator().data("kendoValidator").validate() ){ return false;}<form> <input name="username" required /> <br /> <button id="save">Save</button> </form> <script> // attach a validator to the container $("form").kendoValidator({ validate: function(e) { console.log("valid" + e.valid); } }); </script>