or
var chart = $("#SalesChart").data("kendoChart");chart.refresh({ data: { "FromDate": $("#FromDate").data("kendoDatePicker").value(), "ToDate": $("#ToDate").data("kendoDatePicker").value() }});@code Dim SalesChart As Kendo.Mvc.UI.Chart(Of BO.Models.Statistics.SalesTimeSpan) = _ Html.Kendo.Chart(Of BO.Models.Statistics.SalesTimeSpan). Name("SalesChart").Title("Units sold").Series(Sub(series) series.Line(Function(model) model.Value, categoryExpression:=Function(model) model.Period). Aggregate(ChartSeriesAggregate.Avg) End Sub). CategoryAxis(Function(axis) axis.Date().BaseUnit(ChartAxisBaseUnit.Weeks)). DataSource(Function(ds) ds.Read(Function(read) read.Action("getsalesbydate", "statistics", New With {.area = String.Empty}))) SalesChart.Render() End Code01.var initialMitarbeiterId =5; 02.var filterKategorieArray = new Array();03. 04.function SchedulerAdditionalData() {05. return { mitarbeiterId: initialMitarbeiterId, filterKategorien: filterKategorieArray.toString() };06.}07. 08.function SchedulerReadData() {09. var scheduler = $("#ErfassungScheduler").data("kendoScheduler");10. scheduler.dataSource.read();11.}01.@(Html.Kendo().Scheduler<Sachverhalt>()02. .Name("ErfassungScheduler")03. .Date(DateTime.Now)04. .Views(views =>05. {06. views.DayView(oDayView => oDayView.DateHeaderTemplate("#=kendo.toString(date, 'ddd dd. MM.')#").Selected(false));07. views.WeekView(oWeekView => oWeekView.DateHeaderTemplate("#=kendo.toString(date, 'ddd dd. MM.')#").Selected(false));08. views.MonthView(oMonthView => oMonthView.Selected(true));09. views.AgendaView(oAgendaView => oAgendaView.Selected(false));10. 11. })12. .Selectable(true)13. .Timezone(timezoneString)14. .DataSource(oDs => oDs.Model(m =>15. {16. m.Id(f => f.Id);17. m.Field(f => f.IsAllDay);18. m.Field(f => f.Title).DefaultValue("Neuer Termin");19. m.Field(f => f.SachverhaltKategorieId);20. m.Field(f => f.SachverhaltTypId);21. })22. .Read( r => r.Action("SchedulerRead", "Erfassung").Data("SchedulerAdditionalData"))23. .Destroy("SchedulerDestroy", "Erfassung")24. )25. .Events(e => e.Edit("scheduler_edit").Add("scheduler_add").Navigate("scheduler_navigate"))26. .Resources(resource =>27. resource.Add(m => m.SachverhaltKategorieId)28. .Title("Kategorie")29. .DataTextField("Text")30. .DataValueField("Value")31. .DataColorField("Color")32. .BindTo(colorResourceList)33. )34. .ShowWorkHours(true)35. )1.[HttpPost]2.public JsonResult SchedulerRead([DataSourceRequest] DataSourceRequest oRequest, long mitarbeiterId, string filterKategorien)3.{4. var selectedMitarbeiterId = mitarbeiterId;5. return Json(this.sachverhaltBL.LoadSachverhalte(selectedMitarbeiterId, filterKategorien).ToDataSourceResult(oRequest));6.}Uncaught TypeError: undefined is not a function kendo.all.min.js:9O kendo.all.min.js:9D kendo.all.min.js:9e.extend.kendoFocusable kendo.all.min.js:10Sizzle.selectors.filter.PSEUDO jquery-1.7.1.js:4605Sizzle.filter jquery-1.7.1.js:4127Sizzle jquery-1.7.1.js:3955Sizzle jquery-1.7.1.js:5083jQuery.fn.extend.find jquery-1.7.1.js:5339u.extend.refresh kendo.all.min.js:20u.extend.init kendo.all.min.js:20(anonymous function) kendo.all.min.js:10jQuery.extend.each jquery-1.7.1.js:658jQuery.fn.jQuery.each jquery-1.7.1.js:271e.fn.(anonymous function) kendo.all.min.js:10j.extend.editCell kendo.all.min.js:22(anonymous function) kendo.all.min.js:22jQuery.event.dispatch jquery-1.7.1.js:3256elemData.handle.eventHandle jquery-1.7.1.js:2875@(Html.Kendo().Grid<Kendo2.Models.Product>() .Name("grid") .Columns(c => { c.Bound(b => b.Id).Hidden(); c.Bound(b => b.Name); c.Bound(b => b.Company); } ) .Editable(e => e.Mode(GridEditMode.InCell)) .Sortable() .Pageable(p => p .Refresh(true) .PageSizes(new int[] {2, 10}) .ButtonCount(5) ) .DataSource(dataSource => dataSource .Ajax() .Model(model => model.Id(m => m.Id)) .Read(read => read.Action("List", "Home")) ))@(Html.Kendo().Grid<McGladrey.DOTT.DataAccess.EngagementStatusDataItem>() .Name("grid") .Columns(columns => { columns.Bound(c => c.ClientName).Width("9%").Title("Client Name"); columns.Bound(c => c.ClientNumber).Width("7%"); columns.Bound(c => c.TaxYear).Width("7%"); columns.Bound(c => c.EngType).Width("7%").Title("Eng Type"); columns.Bound(c => c.MasterClient).Width("7%"); columns.Bound(c => c.Assembler).Width("7%"); columns.Bound(c => c.Status).Width("7%"); columns.Bound(c => c.Amended).Width("9%"); columns.Bound(c => c.ReturnTypes).Width("10%"); columns.Bound(c => c.EIMessage).Width(175).Title("Comments"); columns.Bound(c => c.ToDoUsers).Width("9%").Title("To Do"); columns.Bound(c => c.eUpdated).Width("10%").Title("Last Updated").ClientTemplate("#= eUpdated ? kendo.toString(kendo.parseDate(eUpdated), 'MM/dd/yyyy') : '' #"); columns.Bound(c => c.IsInEngagement).Width("10%"); }) .HtmlAttributes(new { style = "height: 380px;" }) .ClientDetailTemplateId("template") .Scrollable() .Sortable() .Pageable(pageable => pageable .Refresh(true) .PageSizes(true) .ButtonCount(5)) .Events(events => events .DataBound("dataBound") .DetailExpand("expand")) )</div><script id="template" type="text/x-kendo-template"> @(Html.Kendo().Grid<McGladrey.DOTT.DataModel.WorkSiteDOTT.IManWorkspaceSerializeable>() .Name("grid_#=eFolderID#") .Columns(columns => { columns.Bound(ws => ws.Name).Width(110); columns.Bound(ws => ws.Owner).Width(110); columns.Bound(ws => ws.CreationDate).ClientTemplate("\\#= CreationDate ? kendo.toString(kendo.parseDate(CreationDate), 'MM/dd/yyyy') : '' \\#"); columns.Bound(ws => ws.Description).Width(200); }) .DataSource(dataSource => dataSource .Ajax() .Read(read => read .Action("WorksiteRequest", "Admin", new { clientNumber = "#=ClientNumber#", taxYear = "#=TaxYear#", amended = "#=Amended#", engType = "#=EngType#" }) ) ) .Events(events => events.DataBound("dataBinding")) .HtmlAttributes(new { style = "height: 180px;" }) .ToClientTemplate() )</script><script type="text/javascript"> function dataBound() { this.expandRow(this.tbody.find("tr.k-master-row").first()); } function dataBinding() { alert("here"); } function expand(e) { alert("in expand"); } $("#ok").bind("click", function (e) { var dataSource = new kendo.data.DataSource({ transport: { read: { url: "/Admin/EngagmentRequest", dataType: "json", data: { ClientNumber: $('[name=clientNumber]').val(), ClientName: $('[name=clientName]').val(), TaxYear: $('[name=taxYear]').val() } } } }); dataSource.pageSize(5); var grid = $("#grid").data("kendoGrid"); grid.setDataSource(dataSource); });</script>.Editable(e => e.Mode(GridEditMode.PopUp).TemplateName("CustomEdit").Window(w => w.Title("Edit").Name("customedit").Width(1000)))[HttpPost]public ActionResult UpdateView(Project project){ var pipelineProject = project; ViewBag.IsUpdate = true; return PartialView("_CreateUpdateProject", pipelineProject);}[HttpPost]public ActionResult UpdateViewForProjectDocumentGuid(string projectDocumentGuid){ var projectRepository = new ProjectRepository(SystemConnection, CurrentUser, WebConfigHelper.GetConfigurationValue("DefaultProgram")); var pipelineProject = projectRepository.Read(new ProjectSearchModel() { AccountNames = AccessibleProjects.Select(a => a.ProjectAccountName).ToList(), DocumentGuid = projectDocumentGuid}).First(); ViewBag.IsUpdate = true; ViewBag.CollapseGeneral = true; return PartialView("_CreateUpdateProject", pipelineProject);}