or
<!DOCTYPE html><html><head> <script src="jquery.min.js" type="text/javascript"></script> <script src="kendo.all.min.js" type="text/javascript"></script> <link href="kendo.mobile.all.min.css" rel="stylesheet" type="text/css" /> <link href="kendo.common.min.css" rel="stylesheet" type="text/css" /> <link href="kendo.default.min.css" rel="stylesheet" type="text/css" /></head><body> <div data-role="view" data-title="Home" id="vHome" data-transition="slide"> <ul data-role="listview" data-style="inset"> <li><a href="#vMyDatabase">This Breaks</a></li> <li><a href="#vMyDatabase2">This Works</a></li> </ul> </div> <div data-role="view" data-title="My Database" id="vMyDatabase"> <ul id="lMyDatabase" data-role="listview" data-style="inset" data-template="tMyDatabase" data-bind="click: ShowCustomer, source: MyDatabase"> </ul> </div> <div data-role="view" data-title="My Database" id="vMyDatabase2" data-init="initTest"> <ul id="lMyDatabase2" data-role="listview" data-style="inset" data-template="tMyDatabase" > </ul> </div> <script id="tMyDatabase" type="text/x-kendo-template"> <div style="font-weight:bold;">#= Name #</div> <div style="font-weight:normal;font-size:smaller">#= City #, #= State #</div> <div style="font-weight:normal;font-size:smaller">ID: #= ID #</div> </script> <script type="text/javascript"> var TestData = [ { Name: "Company A", City: "Phoenix", State: "AZ", ID: "00000001" }, { Name: "Company B", City: "Los Angeles", State: "CA", ID: "00000002" }, { Name: "Company C", City: "Santa Fe", State: "NM", ID: "00000003" }, { Name: "Company D", City: "Boulder", State: "CO", ID: "00000004" }, { Name: "Company E", City: "Seattle", State: "WA", ID: "00000005" }, { Name: "Company F", City: "Portland", State: "OR", ID: "00000006" }, { Name: "Company G", City: "San Diego", State: "CA", ID: "00000007" }, { Name: "Company H", City: "Boise", State: "ID", ID: "00000008" }, ]; var app = new kendo.mobile.Application($(document.body), { initial: "vHome" }); var viewModel = kendo.observable({ ShowCustomer: function(e) { // something here for drilldown }, MyDatabase: new kendo.data.DataSource.create({ data: TestData }) }); kendo.bind($("#vMyDatabase"), viewModel); // And this way works var dsMyDatabase = new kendo.data.DataSource.create({ data: TestData }) function initTest() { $("#lMyDatabase2").kendoMobileListView({ dataSource: dsMyDatabase, template: $("#tMyDatabase").text(), style: "inset", click: function (e) { // something here for drilldown } }); } </script></body></html><script>
new kendo.mobile.Application($(document.body), {
loading: "myNewLoadingText"
});
</script>