or
<input type="hidden" data-bind="value:Id" /><br /> <input type="text" placeholder="First name" name="FirstName" maxlength="30" data-bind="value:FirstName" id="id_firstName" /><br /> <input type="text" placeholder="Last name" name="LastName" maxlength="30" data-bind="value:LastName" id="id_lastName" /><br /> <input type="text" placeholder="Email" name="email" maxlength="30" data-bind="value:Email" id="id_email" /><br /> <input id="timeZones"> <button data-bind="click: save" class="btn">Save</button>$("#timeZones").kendoComboBox({ index: 0, placeholder: "Select Time Zone", dataTextField: "DisplayName", dataValueField: "Id", filter: "contains", dataSource: { type: "json", transport: { read: "/api/TimeZone/Get/" } } });Widget.extend.setDataSource (kendo.all.js:16654)binders.widget.source.Binder.extend.refresh (kendo.all.js:7740)Class.extend.bind (kendo.all.js:7109)BindingTarget.extend.applyBinding (kendo.all.js:7931)BindingTarget.extend.bind (kendo.all.js:7910)bindElement (kendo.all.js:8065)bind (kendo.all.js:8088)(anonymous function) (gridtest.html:23)<div class="k-toolbar k-grid-toolbar"> <a id="addRoleButton" class="k-button k-button-icontext k-add-button" href="#"><span class="k-icon k-add"></span>Add new Role</a></div> @(Html.Kendo().ListView<iProjX.Models.RoleModel>(Model.Roles) .Name("rolesListView") .TagName("div") .ClientTemplateId("rolesList") .Editable() .Pageable() .DataSource(dataSource => dataSource .Model(model => { model.Id("RoleId"); model.Field(f => f.ProjectId).DefaultValue(Model.ProjectId); model.Field(f => f.Title); model.Field(f => f.Description);; }) .Events(e => e .Error("rolesListViewData_error") .Change("rolesListViewData_change") .RequestStart("rolesListViewData_requestStart")) .Create(create => create.Action("createRole", "Project")) .Read(read => read.Action("getRoles", "Project", new { projectId = Model.ProjectId })) .Update(update => update.Action("updateRole", "Project")) .PageSize(30) ) .Events(e => e .Change("rolesListView_change") .Edit("rolesListView_edit") .DataBound("rolesListView_databound")) )//View template<script type="text/x-kendo-template" id="rolesList"> <div class="roleView" > <div> ${Title} </div> <div> ${Description} </div> <div class="edit-buttons"> <a class="k-button k-button-icontext k-edit-button" href="\\#"><span class="k-icon k-edit"></span>Edit</a> <a class="k-button k-button-icontext k-delete-button" href="\\#"><span class="k-icon k-delete"></span>Delete</a> </div> </div></script>@model iProjX.Models.RoleModel<div class="roleView" id = "newRoleForm2" > @Html.ValidationSummary(true) @Html.HiddenFor(model => model.ProjectId) @Html.HiddenFor(model => model.RoleId) <div class="editor-label"> @Html.LabelFor(model => model.Title) </div> <div class="editor-field"> @Html.TextBoxFor(model => model.Title, new { style = "width:99%", maxlength = 100 }) <span data-for="Title" class="k-invalid-msg"></span> </div> <div class="editor-label"> @Html.LabelFor(model => model.Description) </div> <div class="editor-field"> @Html.TextAreaFor(model => model.Description, new { style = "width:100%; height:100px"}) <span data-for="Description" class="k-invalid-msg"></span> </div> <div class="edit-buttons"> <a class="k-button k-button-icontext k-update-button" onclick="updateClick()" href="\\#"><span class="k-icon k-update"></span>Save</a> <a class="k-button k-button-icontext k-cancel-button" href="\\#"><span class="k-icon k-cancel"></span>Cancel</a> </d<div id="order_example" class="k-content"> <div id="grid"></div> <script> $(document).ready(function () { $("#grid").kendoGrid({ dataSource: { transport: { read: { url: "order.php" }, update: { url: "order_update.php" }, parameterMap: function(options, operation) { if (operation !== "read" && options.models) { return {models: kendo.stringify(options.models)}; } } }, schema: { data: "data", model: { id: "_id", fields: { description: {validation: {required: true} } } } } //pageSize: 10 }, batch: true, columns: [ {title: "ID", field: "_id"}, {title: "Description", field: "description"}, {command: "edit"} ], height: 450, navigatable: true, editable: "popup" }); }); </script> </div>transport: { read: { url: "order.php" }, update: { url: "order.php", type: "POST" }},Uncaught Error: Syntax error, unrecognized expression: tr:not(.k-grouping-row) > td:not(.k-hierarchy-cell,.k-detail-cell,.k-group-cell,.k-edit-cell,:has(a.k-grid-delete)) jquery-1.8.0.min.js:2Z.error jquery-1.8.0.min.js:2bg jquery-1.8.0.min.js:2Z.compile jquery-1.8.0.min.js:2bm jquery-1.8.0.min.js:2h.querySelectorAll.bm jquery-1.8.0.min.js:2Z jquery-1.8.0.min.js:2h.querySelectorAll.Z.matchesSelector jquery-1.8.0.min.js:2p.extend.filter jquery-1.8.0.min.js:2p.fn.extend.is jquery-1.8.0.min.js:2p.event.dispatch jquery-1.8.0.min.js:2p.event.add.g.handle.h jquery-1.8.0.min.js:2[DataContract] public partial class VMProject : VMRoot { public VMProject() {} public static VMProject GetById(object sender, int id) { return CallGetVMById<VMProject>("", id); } public static VMEntitySet<VMProject> AllVMProjectList(object sender) { return (VMEntitySet<VMProject>)CallGetVMAllList<VMEntitySet<VMProject>>(sender); } [DataMember] public String Name { get { return CallGetData<String>("Name"); } set { CallSetData ("Name", value); } } [DataMember] public VMEntitySet<VMProjectRegel> ProjectRegelList { get { return CallGetData<VMEntitySet<VMProjectRegel>>("ProjectRegelList"); } // set { CallSetData ("ProjectRegelList", value); } } }[DataContract] public partial class VMRoot : Viewmodel { public VMRoot() {} public static VMRoot GetById(object sender, int id) { return CallGetVMById<VMRoot>("", id); } public static VMEntitySet<VMRoot> AllVMRootList(object sender) { return (VMEntitySet<VMRoot>)CallGetVMAllList<VMEntitySet<VMRoot>>(sender); } [DataMember] public Int32 Id { get { return CallGetData<Int32>("Id"); } set { CallSetData ("Id", value); } } [DataMember] public DateTime CreatedOn { get { return CallGetData<DateTime>("CreatedOn"); } set { CallSetData ("CreatedOn", value); } } [DataMember] public Int32 CreatedBy { get { return CallGetData<Int32>("CreatedBy"); } set { CallSetData ("CreatedBy", value); } } [DataMember] public DateTime ChangedOn { get { return CallGetData<DateTime>("ChangedOn"); } set { CallSetData ("ChangedOn", value); } } [DataMember] public Int32 ChangedBy { get { return CallGetData<Int32>("ChangedBy"); } set { CallSetData ("ChangedBy", value); } } } [DataContract] public partial class VMProjectRegel : VMRoot { public VMProjectRegel() {} public static VMProjectRegel GetById(object sender, int id) { return CallGetVMById<VMProjectRegel>("", id); } public static VMEntitySet<VMProjectRegel> AllVMProjectRegelList(object sender) { return (VMEntitySet<VMProjectRegel>)CallGetVMAllList<VMEntitySet<VMProjectRegel>>(sender); } [DataMember] public Int32 Aantal { get { return CallGetData<Int32>("Aantal"); } set { CallSetData ("Aantal", value); } } [DataMember] public Decimal Prijs { get { return CallGetData<Decimal>("Prijs"); } set { CallSetData ("Prijs", value); } } [DataMember] public Decimal BTW { get { return CallGetData<Decimal>("BTW"); } set { CallSetData ("BTW", value); } } }var Project = kendo.data.Model.define({ id: "Id", fields: { DatumAanvang: { type: "date" }, DatumFaktuur: { type: "date" }, Name: { type: "string" }, CreatedOn: { "type": "date" }, CreatedBy: { "type": "number" }, ChangedOn: { "type": "date" }, ChangedBy: { "type": "number" } }});var dataSourceprojecten = new kendo.data.DataSource( { // the transport tells the datasource what endpoints // to use for CRUD actions schema: { model: Project }, transport: { read: { url: "../api/projectonderhoud/get", dataType: "json" } } });[ { "DatumAanvang": "\/Date(1345732135057+0200)\/", "DatumFaktuur": "\/Date(1345732135059+0200)\/", "Name": "Project onderhoud", "ProjectRegelList": [ { "Aantal": 99, "Prijs": 99.000000000000, "BTW": 1.000000000000, "Id": 101, "CreatedOn": "\/Date(1345732135085+0200)\/", "CreatedBy": 10, "ChangedOn": "\/Date(1345732135085+0200)\/", "ChangedBy": 10 } ], "Id": 1, "CreatedOn": "\/Date(1345732135060+0200)\/", "CreatedBy": 10, "ChangedOn": "\/Date(1345732135060+0200)\/", "ChangedBy": 10 }]var dataSourceprojecten = new kendo.data.DataSource({ // the transport tells the datasource what endpoints // to use for CRUD actions schema: { model: { id: "Id", fields: { DatumAanvang: { type: "date" }, DatumFaktuur: { type: "date" }, Name: { type: "string" }, CreatedOn: { "type": "date" }, CreatedBy: { "type": "number" }, ChangedOn: { "type": "date" }, ChangedBy: { "type": "number" } } } }, transport: { read: { url: "../api/projectonderhoud/get", dataType: "json" } }});