or
$(
"#grid"
).delegate(
"#deleteItem"
,
"click"
,
function
(e) {
var
grid = $(
'#grid'
).getKendoGrid();
var
a = grid.dataItem($(
this
).closest(
'tr'
));
grid.removeRow(a);
});
[{"Id":2000,"Name":"Alabama"},{"Id":2001,"Name":"Alaska"},{"Id":2002,"Name":"Arizona"}]
<!DOCTYPE html> <html> <head> <meta charset="utf-8"> <title>Basic Grid usage</title> <link href="content/kendo/2012.2.710/kendo.common.min.css" rel="stylesheet" type="text/css"> <link href="content/kendo/2012.2.710/kendo.default.min.css" rel="stylesheet" type="text/css"> <script src="scripts/kendo/2012.2.710/jquery.min.js" type="text/javascript"></script> <script src="scripts/kendo/2012.2.710/kendo.web.min.js" type="text/javascript"></script> </head> <body> <div id="states"> </div> <script type="text/javascript"> $(document).ready(function () { var states = [ { Id: 1, Name: "Maine" }, { Id: 2, Name: "Washington" }, { Id: 3, Name: "Idaho" } ]; var statesDataSource = new kendo.data.DataSource({ data: states }); // var statesDataSource = new kendo.data.DataSource({ // transport: { // read: { // url: "http://XXX.com/apps/states", // dataType: "jsonp" // } // } // }); statesDataSource.read(); $("#states").kendoGrid({ dataSource: statesDataSource }); }); </script> </body> </html>