or
$("#grid").kendoGrid({ columns: [ { field: "FirstName", width: 90, title: "First Name" } , { field: "LastName", width: 90, title: "Last Name" } , { width: 100, field: "City" } , { field: "Title" } , { field: "phone", title: "Phone Number", template: '<input type=text name='phone' value=#phone# />' } , { width: 50, field: "Age" } ] });
var e = jQuery.Event("click");e.ctrlKey = true;$(this.gridRow).trigger(e);
pageable: true,
filterable: true,
columnMenu : true,sortable : true,
selectable: 'row',
height: 250,
scrollable :false
$("#treeview").data("kendoTreeView").dataSource.data()<!DOCTYPE html><html><head> <title>My App</title> <link href="css/kendo.mobile.all.min.css" rel="stylesheet" /></head><body> <div data-role="view" data-layout="default"> Hello Mobile World! </div> <div data-role="view" id="about" data-title="About"> About this app. </div> <div data-role="layout" data-id="default"> <header data-role="header"> <div data-role="navbar">My App</div> </header> <!-- View content will render here --> <footer data-role="footer"> <div data-role="tabstrip"> <a href="#">Home</a> <a href="#about">About</a> </div> </footer> </div> <script src="js/jquery.min.js" type="text/javascript"></script> <script src="js/kendo.mobile.min.js" type="text/javascript"></script> <script> var app = new kendo.mobile.Application(); </script></body></html>